saraenjeannetteinmarrakech.reismee.nl

Cultuurschokje

Nog een ontbijtje in Antwerpen, de laatste spulletjes in de koffer en op weg naar Zaventem. Ruim op tijd zoals altijd. Afscheid nemen van Frank, de koffers inchecken en op naar een rustige wachrtuimte met loungebanken en koffie.

Een rustige, drie uur durende vlucht en dan de aankomst in Marrakech.Dankzij mijn stok werden we uit de grote groep wachtenden geplukt en kregen we voorrang bij de politiecontrole. Geloof me het was check, check en dubbel check. De koffers rolden vlug van de band en de dinars zaten snel in de portemonnee.

En dan kom je buiten het vliegveld en weet je dat je in een andere wereld bent. de avond viel langzaam in en gaf de stad iets mystieks ondanks het drukke verkeer. Met Counting Crows op de radio reed de taxichauffeur zo ver als hij kon. Door een wirwar van steegjes kwamen we wandelend bij onze Riad.

Zo overweldigend, alle kleuren, geuren, oude mensen, jonge mensen, kleermakers...het is veel om in je op te nemen na de vlucht. we blijven dan ook lekker op onze (leuke) kamer vanavond. Morgen begint het grote ontdekken. Nog wel even op het dak gaan kijken, duizend en een nacht en nog veel meer sterren.

Veel liefs

Sara en Jeannette

mama

Geniet maar doe wel rustig , mama , oma

Greetje

Fijn dat jullie er zijn!