saraenjeannetteinmarrakech.reismee.nl

Mist in Marrakech

Wakker worden om half zes dankzij onze muezzin. Nog wat dommelen en dan constateren dat er een dichte mist boven Marrakech hangt. Shoppingtijd dus.

Volgens de riadmevrouw was het maar een kwartiertje wandelen. We vonden haar al niet zo heel hartelijk en na meer dan een uur sjouwen zonder winkels te hebben gezien vonden we haar gewoon niet meer leuk.

Het is ons gelukt. Kleren kopen in de solden (opruiming) bij de Zara en een paar leuke boetiekjes. En er gaat daarna niets boven een goede burger van McDonald. Na met mijn oog eerst tegen de taxideur te hebben gestoten en de chauffeur daardoor flink te hebben laten schrikken, werden we keurig bij ons plein afgeleverd.

Eerst maar eens warm worden op onze kamer. Tegen vier uur brak een waterig zonnetje door. Hoogste tijd voor een drankje bij Café de France; avocadosap met melk. Ach het is weer eens wat anders. De levendigheid op het plein, de mooie zonsondergangen, ik ga ze missen.

Deze avond wilden we een toeristenrestaurant proberen. Dat is dus geen aanrader. Het eten was niet slecht en we hebben de vermiste kipfilet gevonden. Maar mens die prijzen... Op YouTube kun je een filmpje vinden 'opgelicht in Marrakech' er is niets van gelogen. Dat weten we dan ook weer (en jij aandachtige lezer nu ook).

Hopelijk morgen weer wat zon, we willen nog een paleis bezoeken en de souks afstruinen naar hebbedingetjes.

Veel liefs Sara en Jeannette